Você está aqui: Página Inicial > Menu Principal > Revista Formação
conteúdo

Edição Atual 

        v.1 n.1 (jan-jun. 2024)          

    Publicado em: 2024-04-01

Editorial

Nájela Tavares Ujiie

Artigos 

Transformación docente como política pública educativa: congruencias entre los planes de Ecuador, Paraguay y Uruguay
Transformação Docente como Política Pública Educacional: consistências entre os planos do Equador, Paraguai e Uruguai
Jorge García Riart   (8-20)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
Math, its History, and the Challenges of Technology for Teaching and Learning Teacher Training
Alcimara dos Santos Lobato, Desiré Luciane Dominschek  (21-34)             


Reflections on the Training of the Pedagogue who works in Social Education spaces: different contexts and their subjects
Leandro Basta, Cléia Renata Teixeira de Souza  (35-52)


Teacher training for EJA: analysis of research presented in GT 18 of ANPEd
Thais Caroline de Freitas Negrello, Érico Ribas Machado (53-69)


School Dropout In Night High School: enabling spaces for voice
Juliane Aparecida Zambão Ignacio, Paola Andressa Scortegagna (70-87)


Inclusive perspectives present in pedagogical practices aimed at the production of children's stories
Valéria Rosa Farto Lopes, Jáima Pinheiro de Oliveira (88-104)


Biography of D. W. Winnicott's ideas: the game as the creation of life
Alvaro Marcel Palomo Alves (105-122)


Playing in Nature and the Possibilities of Early Childhood Education: mapping published studies
Bianca Rodrigues Polly, Daiana Camargo  (123-141)


Teaching in Early Childhood Education from the perspective of Historical-Cultural Theory
Michellim Proença Arruda, Aline de Novaes Conceição (142-161)


The Importance of Play in Teaching Mediation in Early Childhood: analysis from the perspective of Historical-Cultural Theory
Caroline Rodrigues Teixeira, Denise Kloeckner Sbardelotto (162-174)